Polecane silniki benzynowe

Polecane silniki benzynowe do 2L pojemności

W związku ze zmianą przepisów unijnych i coraz większą dbałością o środowisko, większość samochodów– niemal trzy na cztery – które trafia obecnie do salonów może pochwalić się silnikami benzynowymi.

Nie ma nic dziwnego w tym, że poszczególni producenci stosują odmienne jednostki napędowe do samochodów swoich marek. Czy są jednak silniki, które można uznać za najlepsze? Przyjrzyjmy się, jaki silnik benzynowy wybrać?, aby cieszyć się dobrą relacją ceny do mocy i jakości.

Pamiętajmy, że nie ma silników idealnych i całkowicie bezawaryjnych. Może się taż zdarzyć, że silnik uznany za bezawaryjny popsuje się. Może to być spowodowane nieznaną historią serwisową lub ukrytą wadą zatają przez sprzedającego. Normy emisji spalin wymagają większej ilości elektroniki co powoduje, że nowsze silniki są bardziej awaryjne.

Ciężko jest oceniać najnowsze silniki benzynowe. Czas jest zbyt krótki, aby wyszły jakieś problemy z debiutującym silnikiem. Dlatego artykuł o najlepszych silnikach benzynowych będzie co jakiś czas aktualizowany o nowe niezawodne silniki benzynowe.

Dobre silniki benzynowe — co ma znaczenie

Co przesądza o tym, że silnik benzynowy można uznać za dobry? Kilka rzeczy. Przede wszystkim awaryjność. Jeżeli po latach standardowej eksploatacji wymieniamy w naszym samochodzie jedynie podstawowe podzespoły, oznacza to, że silnik został skonstruowany prawidłowo. Liczy się także dostępność danego modelu silnika.

Choć poszczególne modele samochodów różnią się od siebie, bardzo często dany rodzaj silnika benzynowego wykorzystywany jest w kilku modelach. Przekłada się to także na dostępność i cenę części, w razie konieczności wymiany określonych podzespołów, a także tańszą diagnostykę.

Zobaczmy, jak radzą sobie najlepsze silniki benzynowe. W artykule opiszemy silniki od najmniejszych do największych pojemnościach. Każda osoba która szuka samochodu po przeczytaniu tego artykułu zdecyduje czy chce auto z małym silnikiem benzynowym czy z większą pojemnością.

Silniki benzynowe grupy Volkswagen

Na plan pierwszy wysuwa się legendarny silnik 1.6V grupy Volkswagen, oferowany aż do 2015 r. w wersjach EA827 lub EA211. Korzystała z niego nie tylko trzecia generacja VW Golfa, ale także pierwsza wersja Skody Octavia. Znalazł się nawet w Audi A3 oraz Seacie Exeo. Ten rodzaj silnika benzynowego cechuje prosta budowa. Znajdziemy tutaj tylko jeden wałek rozrządu i osiem zaworów, a sam kadłub jest żeliwny lub metalowy. Prosta konstrukcja oznacza także wysoką trwałość. Co ciekawe, ten silnik dobrze toleruje instalację gazową.

Silnik 1.0 MPI jest wolnossącą, trzycylindrowa jednostką benzynową. Ten silnik nadaję się bardzo dobrze pod LPG. Stosowany jest w Skodzie Citigo, Seacie Mii oraz Volkswagenie Up. Minusem tego silnika jest słaba dynamika, przeciętna kultura pracy

Silniki 1.4 TSI występowały w trzech różnych odmianach, Różnią się znacząco budową. Najistotniejszą jest seria silnika, oraz data produkcji. Dobrą opinią cieszy się seria EA211 turbo produkowany od 2012 r. do dziś. Moc, jaką generują te silniki to 125-150 KM. Konstruktorzy zrezygnowali z wadliwego łańcucha rozrządu, zastąpili go paskiem. Silnik 1.4 TSI występuje w samochodach Golf VII, Skoda Octavia III i Seat Leon III

Silniki serii EA888 3 generacji uchodzą za bezpieczne, montowane były w Audi A1 1,8 TFSI od 2011 roku, zaś w Volkswagenach od 2013. W 2015 roku silnik z serii EA888 Gen 3 został jeszcze poprawiony. Polecane silniki 1.8 TSI 180 KM, 2.0 TSI 190-272 KM. Silniki te występowały w VW Passat B8, Golf VII GTI, VW Tiguan II, VW Scirocco. Wady tu awaria układu zapłonowego przy dużych przebiegach. Dużą zaletą tego silnika jest niski poziom spalania i bardzo dobra dynamika.

Bardzo trwałym silnikiem jest 1.6 MPI 8V produkowany był do 2013 roku. Nadaje się pod instalacje LPG.
Minusem tego silnika jest słaba dynamika, generuje moc od 75 do 102KM. Silnik benzynowy 1.6 MPI 8V montowany był w Volkswagen, Audi, Skoda i Seat.

Silniki benzynowe Hondy

Dobre silniki benzynowe produkuje także Honda. Warto zwrócić uwagę, chociażby na silniki z serii L 1.2 i 1.4, które można spotkać w Hondzie Jazz. Są one bardzo trwałe i mało awaryjne jak wszystkie silniki Hondy. Rozrząd na łańcuchu ze zmiennymi fazami. Silnik lubi wysokie obroty.

Honda wprowadziła swój nowoczesny silnik 1.5 16V VTEC Turbo o mocy 173 KM w 2016 roku, który znalazł zastosowanie w modelach Civic X i HR-V. Konstrukcja ta posiada innowacyjne funkcje, takie jak bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę MHI-TD03 i system VTC zmiennych faz rozrządu, co przełożyło się na doskonałe wyniki, wysoką jakość pracy i imponującą dynamikę.

Kolejny polecany silnik benzynowy to 1.8 i-VTEC ma 140KM. Samochód z tym silnikiem jest trwały oraz dynamiczny. Spalanie benzyny w cyklu mieszanym 7l. Do tego silnika można zamontować instalację gazową, ale trzeba co 20 tys km regulować luzy zaworowe. Wymiana oleju co 20 tys. km.
Dobrym silnikiem jest też 1.4 (83-99 KM) ale ma za mało km do sprawnego i dynamicznego poruszania się. Spalanie benzyny w silniku 1.4 i 1.8 jest na takim samym poziomie.
Okres produkcji silnika 1.8 i-VTEC ma 140KM to 2006-2011

Honda Civic IX produkowana w latach 2011-2017 to też warty zakupu samochód z silnikiem benzynowym 1.8 i-VTEC posiadający 141KM. W IX generacji Civica inżynierowie chcieli poprawić osiągi oraz zmniejszyć spalanie benzyny. Minusem tego modelu jest spalanie oleju silnikowego, dlatego musimy sprawdzać stan oleju. Lakier na samochodzie jest miękki i podatny na zarysowania. Jak w poprzedniku trzeba regulować luzy zaworowe.

Silnik Honda 2.0 i-VTEC montowany był w Accordach VII(155) i VIII(156) generacji.
Silnik Honda 2.0 i-VTEC K20A montowany był w Accordzie VII generacji w latach produkcji 2003-2004 zacierał się wałek rozrządu. Oprócz tej awarii ten rodzaj silnika jest bezawaryjny.
Silnik Honda 2.0 i-VTEC R20 jednostka z systemem zmiennych faz, rozrządu oparty na łańcuchu. Samochód z tym silnikiem jest oszczędny. Jeśli chcemy jeździć dynamicznie, robi się głośno, jest to spowodowane słabym wygłuszeniem wnętrza.

Plusy

  • Mają rozrząd na łańcuchu
  • Nadają się do instalacji LPG
  • Niskie spalanie benzyny

Minusy

  • Regulacja luzów zaworowych – gdy mamy instalacje LPG luzy regulujemy co 20tys. km
  • Wysokie koszty serwisu w ASO
  • Spalanie oleju przy wyższych przebiegach
  • Samochody Hondy są bardzo popularne wśród złodziei

Silniki benzynowe Hyundaia

Koncernu Hyundai jest obecnie trzecim największym producentem samochodów na świecie pod względem wielkości sprzedaży. Samochody Hyundai zajmują wysokie miejsca w rankingach niezawodności. Poznaj najlepsze silniki benzynowe Hyundaia

Od 2006 do 2017 roku w samochodach miejskich i kompaktowych marki Hyundai/Kia montowany był silnik 1.4 16V MPI G4FA, który ma 90, 99, 101, 105 i 109 koni mechanicznych.
Silnik z rozrządem opartym o łańcuch i wtryskiem wielopunktowym. Zastosowano system bezstopniowej regulacji zaworów, czyli CVVT.

Budowa silnika 1.4 jest prosta, dzięki czemu jest wytrzymała i w miarę tania w naprawie. Cewki zapłonowe, silnik krokowy oraz drobna elektryka należą do zawodnych części ulegających awarii.

Po 100 tys. km musimy dokonać sprawdzenia naciągu łańcucha w silniku oraz wyregulować luzy zaworowe. Jazda z rozciągniętym łańcuchem i niewyregulowanymi zaworami może spowodować kosztowne usterki w silniku. Oprócz wymienionych mankamentów można śmiało powiedzieć, że silnik jest godny polecenia. Silnik ten nie może poszczycić się niezłą dynamiką, ale za to zużycie paliwa oscyluje średnio 6l. Dodatkową zaletą jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V MPI G4FC o mocy 120-126 KM. Początek produkcji tego silnika to 2006 rok, montowany był w samochodach KIA Venga, Hyundai Ix20, I20 oraz I30. Konstrukcja z wtryskiem wielopunktowym i rozrządem opartym na łańcuchu. Zastosowano technologię CVVT jest to bezstopniowa regulacja faz rozrządu. Technologia ta zwiększa wydajność silnika o 4% zmniejszając przy tym zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń. Po przekroczeniu 100 tys. km musimy sprawdzić napięcie łańcucha oraz skasować luz zaworowy, jeśli wystąpi. Jak większość silników koncernu Hyundai/Kia silnik ten nadaje się do gazu.

Silnik Hyundai/Kia 1.6 16V MPI o mocy 128-132 KM jest to druga generacja Gamma II zastępujący starszy wariant G4FC. Produkcja ruszyła w 2010 roku. Silnik benzynowy w tej odmianie ma zastosowany system Dual CVVT oraz VIS. Technologia zastosowana zwiększa moc. Po 100 tys km wymagana jest kontrola łańcuch oraz sprawdzenie luzów zaworowych. Uszczelka pokrywy zaworów może przepuszczać olej. Do tego silnika można montować instalacje LPG.

Silniki benzynowe Toyoty

Silnik Toyota 1.0 12V VVT-i w tym silniku zastosowano kilka nowatorskich technologi, które to poprawiają kulturę pracy, poprawiają dynamikę oraz zmniejszają spalanie. Jest to największy atut tego silnika. Co może się popsuć łożysko oporowe sprzęgła, pompa cieczy chłodzącej oraz alternator.

Kolejnym polecanym silnikiem benzynowym Toyoty to 2.0 16V Valvematic generujący moce od 152 do 158KM z hydrauliczną regulację zaworów. Valvematic jest to system zmiennych wzniosów zaworów, regulowanych bezstopniowo w zależności od warunków pracy.

Samochód z tym silnikiem jest dynamiczny, elastyczny oraz ekonomiczny. Jest możliwość zamontowania instalacji LPG. Trzeba uważać na wycieki z pompy wody. Objawy, jakie zwiastują awarie to wahania temperatury płynu chłodzącego. Skutki awarii to przegrzanie silnika oraz awaria uszczelki pod głowicą. Silnik 2.0 16V Valvematic montowany był w Toyocie RAV4 III FL, RAV4 IV i Avensis T27.

1.8 VVT-i hybrid (2ZR-FXE) silnik ten generuje 136km łącznie z silnikiem elektrycznym.
HSD/Hybrid Synergy Drive to technologia zastosowana w tym silniku. Pierwszy raz została zastosowana w Priusie. Silnik hybrydowy połączony jest ze skrzynią biegów E-CVT.

Silnik elektryczny załączany jest od razu po ruszeniu, gdy przekroczymy daną prędkość, uruchamiany automatycznie jest silnik spalinowy. Takie rozwiązanie powoduje nieduże spalanie 4,2l, można dodatkowo zamontować instalacje LPG.

Przed zakupem warto sprawdzić stan akumulatora trakcyjnego. Pompa wody i falownik mogą ulegać awariom. Jeśli chcesz kupić samochód z takim silnikiem, to szukaj auta od 2015 roku. Do 2015 roku usuwano wady, jakie trapiły ten silnik.

Silniki benzynowe Volvo

Silnik Volvo 2.0 T5 16V Turbo zadebiutował w 2010 roku i znajduje zastosowanie w samochodach marki Volvo oraz Ford. Konstrukcja ta jest oparta na silniku Forda Ecoboost i wyposażona jest w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę oraz układ niezależnych, zmiennych faz rozrządu.

Silnik ten generuje bardzo dobre osiągi, dzięki turbosprężarce o niskiej bezwładności i bezpośredniemu układowi wtryskowemu najnowszej generacji. Spalanie silnika oscyluje w granicach 7-8 litrów.

Użytkownicy samochodów z tym silnikiem będą w pełni zaspokojeni pod względem osiągów, dynamiki. Zalety tego silnika to przede wszystkim trwałość, bardzo dobre osiągi, wysoka kultura pracy oraz świetna dynamika. Jednakże, wady silnika to wysokie spalanie w mieście oraz koszty serwisowania, które również są stosunkowo wysokie.

Silnik Volvo 1.6 16V Też jest polecany, opis tego silnika znajdziesz poniżej w akapicie opisującym najlepsze silniki Forda. Ponieważ ten silnik zaprojektowali inżynierowie z Forda i udostępnili go koncernowi Volvo.

Silniki benzynowe BMW

BMW 2.0 R4 16V o mocy 150KM to silnik produkowany przez niemiecką markę w latach 2004-2012. Silnik ten wyposażony został w system Valvotronic, który pozwala na lepszą kontrolę nad pracą zaworów i przepływem gazu do cylindrów. Wprowadzono też kilka usprawnień względem poprzedniej wersji, w tym zmodyfikowany wał korbowy oraz kolektor dolotowy.

Silnik BMW 2.0 R4 16V montowany był w wielu modelach, w tym w serii 1, 3, X1, X3 i Z4. Posiada on wiele zalet, w tym dobrą dynamikę, co przekłada się na przyjemność z jazdy. Konstrukcja silnika jest również trwała i solidna.

Jednym z problemów jest spalanie oleju, co wymaga od użytkownika systematycznego uzupełniania płynu. Ponadto silnik ten może być podatny na awarie układu elektrycznego i wadliwą elektronikę, co może powodować problemy z pracą silnika.

Silnik BMW 2.0 R4 TwinPower B48 debiutował w 2014 roku. Jest to silnik o wtrysku bezpośrednim z rozrządem na łańcuchu, turbosprężarką typu Twin Scroll oraz układem zmiennych faz rozrządu Vanos. Silnik ten występuje w 7 odmianach mocy, od 184KM do 258KM i montowany jest w wielu modelach BMW, w tym Serii 1, Serii 2, Serii 3, Serii 4, Serii 5, X1, X2, X3, X4, MINI Cooper S oraz Z4.

Jedną z największych zalet tego silnika jest świetna dynamika, co przekłada się na doskonałe osiągi. Jednocześnie, niestety, serwisowanie tego silnika może być dość kosztowne. Wymiana części oraz naprawy są dość drogie, co może stanowić dla niektórych użytkowników poważną wadę.

Silniki benzynowe Lexus

Lexus 2.0 16V Turbo VVT-iW 238KM-245KM to zaawansowany technologicznie silnik produkowany od 2014 roku. Silnik zaprojektowany przez Toyote. Jest to mocny silnik, który montowany jest w IS III, NX I, RX IV, GS IV i RC. Silnik jest wyposażony w wiele nowoczesnych rozwiązań, w tym turbosprężarkę Twin Scroll, co przekłada się na doskonałą dynamikę samochodu.

ESTEC D-4St to innowacyjny system wtryskowy zastosowany w tym silniku, który pozwala na lepsze wykorzystanie paliwa i zmniejszenie emisji szkodliwych gazów. Dodatkowo przesuwnik faz VVT-iW pozwala na lepszą kontrolę nad pracą silnika oraz na zwiększenie osiągów.

Jednym z problemów, na jakie mogą napotkać użytkownicy tego silnika, jest awaria pompy cieczy, a także problem z awaryjnym zaworem turbiny. Ważne jest również, aby korzystać z wysokiej jakości paliwa, ponieważ silnik jest na to wrażliwy.

Silniki benzynowe Mazdy

Silnik Mazda 2.0 16V SKYACTIV-G generuje moce od 120, 121, 146, 150, 160, 165 do 184KM. Silnik ten jest dostępny w wielu modelach samochodów marki Mazda. Koncern Mazda nie poszedł w stronę downsizingu, nie zastosował też turbosprężarki. W silniku 2.0 16V SKYACTIV-G zastosowano system spalania HCCI, który to poprawia osiągi, zmniejsza spalanie benzyny oraz emituje do środowiska mało zanieczyszczeń.

W tym silniku może wystąpić niewielki wyciek oleju spod pokrywy zaworów. OD 2012 roku w Mazdzie luz zaworowy kasowany jest hydraulicznie. Wadą w tym silniku jest oprogramowanie sterownika silnika.

Objawy nierówna praca silnika na niskich obrotach, podtrzymywanie wyższych obrotów przy zmianie biegów, wymuszenie redukcji biegu, problemy z przepływomierzem (brak mocy), problemy z odmą (głośna i nierówna praca silnika).

Mazda wprowadziła darmową akcję serwisową na aktualizację oprogramowania sterownika silnika. Od 2018 roku wprowadzono poprawki, jeśli szukasz takiego auta z tym silnikiem, to szukaj od 2018 roku.

Kolejny silnik zbierający dobre opinie to 1.5 z też z rodziny  SKYACTIV-G o mocy od 75, 90, 100, 115, 131 do 132KM. Minusem wszystkich modeli Mazdy jest drogi serwis oraz często są kradzione. Warto po zakupie samochodu dodatkowo go zabezpieczyć na wypadek kradzieży.

Silnik Mazda 1.6 MZR produkowany od 2000 do 2013 roku generuje 105KM. Montowany był w Maździe 3. Można zamontować instalacje LPG, poprawi ekonomie podróżowania. Nierówna praca silnika może być spowodowana awarią silniczka krokowego. Poza takimi drobnostkami auto jest bezawaryjne i bezproblemowe.

Kolejny udany silnik to 2.0 MZR 141KM-147KM produkowany od 2002 do 2016 roku stosowany był w Mazda 5 i Mazda 6. Wszystkie silniki benzynowe Mazdy mają rozrząd oparty o łańcuch, który jest bezobsługowy. Co może ulec awarii to EGR, przepływomierz i klapy w kolektorze dolotowym. Do tego silnika nie zaleca się montażu instalacji LPG, uszkadzają się gniazda zaworowe.
Dobrym silnikiem jest też 1.8, ale więcej pali jak 2.0.

Silniki benzynowe Nissana

Silnik Nissan 1.6 16V z serii HR o mocach 94KM, 110KM, 114KM lub 117KM. Silnik ten jest wolnossący z łańcuchem rozrządu i ze zmiennymi fazami rozrządu. W silnik Nissana 1.6 16V trzeba regulować luzy zaworowe, gdyż silnik nie ma regulowanych hydraulicznie zaworów. Silnik 1.6 16V znajdziemy w Dacii i Renault.
Z kolei najlepszymi silnikami Nissana do pojemności 1.6 są te z serii HR. Znajdziemy tutaj trzy lub cztery cylindry, doładowanie i wolne ssanie. Użytkownicy doceniają trwałość i niezawodność jednostki, a zwłaszcza rozrządu. Większość jednostek tego typu ma już bezpośredni wtrysk paliwa. Odnajdziemy ją nie tylko w modelach Nissana średniej klasy, ale także Dacii i Ranault.
nissan qashqai II 2012-2021 1.6 150km i 163km

Silnik Nissan 1.6 DIG-T generuje moce 163KM do190KM zastosowano w nim turbosprężarke. W sprzedaży ten silnik jest od roku 2011. Dostępny jest w Nissan Juke I, Nissan Pulsar, Nissan Qashqai i Nissan X-Trail.
Spalanie w mieście 10l, aby sprawnie się poruszać, trzeba wkręcać silnik na wyższe obroty. Możliwa awaria sondy lambda. Instalacja LPG może powodować problemy.

Silnik Nissan 2.0 16V o moc 140KM na łańcuchu rozrządu. Jednostka napędowa występuje w Qashqai I, X-Trail II, Renault Megane i Laguna. Samochód z tym silnikiem ma dobrą dynamikę oraz ma umiarkowane spalanie. Starsza generacja silnika 2.0 16V miała wtrysk pośredni wtrysk paliwa, po 2010 roku z wtryskiem bezpośrednim.

Silniki benzynowe Mercedesa

Silnik Mercedes 1.6 R4 16V Turbo generuje moc 156KM. W Produkcji od 2011 roku występuje w Mercedesi Klasa A, Klasa B, Klasa C, Klasa E, CLA, GLA oraz CLS . Poprzednia generacja tego silnika to 1.8 R4 Kompressor 143KM-163KM M271.

Problemem w silniku z poprzedniej generacji jest rozciągający łańcuch rozrządu. Koszt naprawy nie jest duży w granicach 2 tys. zł. Nowszy silnik spełnia normę spalania Euro 6, zastosowano w nim bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę i zmienne fazy rozrządu. Motor o oznaczeniu M270 napędza oś przednią a M274 na oś tylną. Na chwilę obecną ten silnik benzynowy mercedesa uchodzi za trwały.

Silnik Mercedes 2.0 R4 16V Turbo od 211 do 218KM. Różnicą między 1.6 R4 16V Turbo a 2.0 R4 16V Turbo jest zwiększony skok tłoka i stopień sprężenia. Przekłada się to na lepsze osiągi oraz poprawia dynamikę.

Silniki benzynowe Opla

Silnik 1.6 turbo 180KM Z16LET/A16LET to jednostka napędowa o dużej mocy, która debiutowała w 2008 roku i była montowana w samochodach Astra, Insygnia oraz Saabie 9-5 do 2013 roku. Silnik benzynowy 1.6 turbo 180 KM jest wyposażony w turbosprężarkę oraz intercooler, co pozytywnie wpływa na jego osiągi.

Warto zwrócić uwagę, że silnik 1.6 turbo 180KM Z16LET/A16LET dobrze współpracuje z instalacją LPG, co jest szczególnie istotne dla osób, które chcą zmniejszyć koszty eksploatacji samochodu.

Pod względem awaryjności ten silnik jest bezproblemowy, co jest jego wielkim plusem. Dobra dynamika to kolejny plus tego silnika, który zapewnia bardzo dobre przyspieszenie i osiągi.

Jednym z minusów tego silnika jest jednak wysoki poziom spalania, co może stanowić problem dla osób, które szukają oszczędnej jednostki napędowej. Ponadto drobne awarie elektryki (np. cewka zapłonowa) to kolejny minus, który należy wziąć pod uwagę.

Na szczęście części zamienne do tego silnika są łatwo dostępne i nie są drogie, co pozytywnie wpływa na koszty naprawy. W sumie silnik benzynowy 1.6 turbo 180KM Z16LET/A16LET to jednostka napędowa, która cieszy się dobrą opinią wśród użytkowników, dzięki swojej mocy, niezawodności oraz dobrym osiągom.

Silnik Opel 1.4 Turbo ecoFlex 120KM A14NEL 140KM A14NET
Opel 1.4 Turbo ecoFlex to silnik benzynowy wyposażony w turbosprężarkę, produkowany w latach od 2008 do 2018. Obie odmiany A14NEL o mocy 120KM i A14NET o mocy 140KM są godne polecenia. Silnik benzynowy 1.4 Turbo występował w wielu modelach samochodów, m.in. w Corsie, Astrze, Merivie, Zafirze, Mokce, Insignii oraz Chevrolecie Trax, Orlando i Cruze. Silnik jest dynamiczny i ma przyzwoite spalanie, a także dobrze współpracuje z instalacją LPG.

Niestety, silnik ten nie jest wolny od usterek. Najdroższa z nich to pęknięcie korpusu turbosprężarki. Kolektor dolotowy, wykonany z plastiku, również narażony jest na kruszenie. Inną usterką jest awaria zaworu zwrotnego (tzw. czerwony grzybek).

Koszt usunięcia awarii jest jednak w granicach normy. Warto pamiętać o skróceniu interwału wymiany oleju – wymiana powinna odbywać się co 12 tysięcy kilometrów. Dodatkowo, koszty serwisu w ASO mogą być wysokie.

Silnik benzynowy 1.4 Turbo ecoFlex to silnik o dobrej dynamice i przyzwoitym spalaniu, który dobrze współpracuje z instalacją LPG. Niestety, może mieć pewne usterki, ale ich koszty naprawy są zwykle akceptowalne. Wymiana oleju co 12 tysięcy kilometrów jest ważna, aby utrzymać silnik w dobrej kondycji.

Silniki benzynowe Renault

Renault 1.4 i 1.6 MPI serii K Jest kilka odmian tych silników różniących się osprzętem i mocą. Zachęcamy wybierać wersje 16 zaworową. Ma kilka wad, które tanim kosztem jesteśmy w stanie naprawić. Silnik benzynowy 1.6 dobrze współpracuje z LPG. Zużycie paliwa jest dość wysokie, osiągi nie powalają.

Silnik 2.0 Turbo 16V F4RT to jednostka napędowa, która jest ceniona przez wielu kierowców. Silnik został wprowadzony na rynek w 2002 roku i od tamtej pory cieszy się dobrą opinią ze względu na swoją wytrzymałość i niezawodność.

Jednostka ta charakteryzuje się mocą wynoszącą od 163 do 170 KM, co pozwala na dynamiczną jazdę i osiągnięcie sporych prędkości na drodze. Silnik ten posiada pośredni wtrysk paliwa oraz turbosprężarkę, co pozwala na osiągnięcie dobrej mocy i momentu obrotowego.

Ważnym elementem silnika 2.0 Turbo 16V F4RT jest dwumasowe koło zamachowe, które pozwala na płynną pracę silnika i redukcję wibracji. Dzięki temu kierowca może cieszyć się komfortową jazdą bez nieprzyjemnych drgań i hałasu.

Kolejnym istotnym elementem jest hydrauliczna regulacja luzu zaworowego. Pozwala to na montaż sekwencyjnej instalacji gazowej. Przy wymianie rozrządu warto wymienić wariator zmiennych faz rozrządu. Cewki zapłonowe ulegają awariom. Objawy to wypadający zapłon, zwiększone spalanie.

Silniki benzynowe Fiat

Silnik benzynowy 1.4 16V T-Jet jest jednym z popularniejszych silników produkowanych od 2007 roku. Montowany był między innymi w samochodach takich jak Alfa Romeo Giulietta, Fiat 500L, Fiat Bravo II Tipo II Doblo II czy też Alfa MiTo.

Silnik charakteryzuje się mocą od 105km do 155km, a wersje mocniejsze były wyposażone w koła dwumasowe. Silnik nie jest skomplikowany, co ułatwia jego obsługę i naprawy. Ponadto można zainstalować w nim instalację LPG, co jest korzystnym rozwiązaniem dla osób, które chcą oszczędzać na paliwie. Jednak, jak każdy silnik, również ten może ulec awariom.

Do najczęstszych problemów należą ubytki płynu chłodzącego, wycieranie pierścieni olejowych w starszych modelach oraz pęknięcia muszli turbosprężarki IHI. Warto jednak podkreślić, że silnik ten jest bezawaryjny i wydajny, co czyni go dobrym wyborem dla osób, które cenią sobie niezawodność

Silniki benzynowe Ford

Silnik benzynowy 1.25 16V Duratec zadebiutował w 2002 roku, a w 2008 roku przeszedł modernizację. Jest to silnik prosty i trwały, który nie nadaje się do montażu instalacji gazowej. Moc, jaką generuje ten silnik, wynosi od 60 do 82 KM, w zależności od wersji.

Awarie, jakie mogą wystąpić, to problemy z przepływomierzem, przepustnicą, alternatorem oraz drobną elektryką. Części zamienne i serwis nie są drogie, więc ewentualne naprawy nie powinny zrujnować portfela właściciela. Mimo swoich ograniczeń, silnik 1.25 16V Duratec cieszy się popularnością wśród posiadaczy małych samochodów z segmentu B, ponieważ jest bezawaryjny i niezawodny.

Silniki benzynowe 1.8 Duratec i 2.0 Duratec to jednostki nieskomplikowane, oparte na prostych rozwiązaniach, dzięki czemu są trwałe i tanie w utrzymaniu. Silnik 1.8 Duratec generuje od 120KM do 125KM, a montowany był w takich modelach jak Focus Mk2, Mondeo Mk3, C-max Mk1, Volvo C30, S40, V50. Natomiast silnik 2.0 Duratec generuje od 145KM do 150KM i montowany był w Fiesta Mk6, Fokus Mk2, Mondeo Mk3 i 4 C-max Mk1.

Oba silniki charakteryzują się rozrządem na łańcuchu, co wpływa na ich trwałość. Wymiana oleju w tych silnikach zalecana jest co 15 tys. km. Niestety, jednym z minusów tych jednostek jest duże spalanie, co jest uciążliwe dla kieszeni kierowcy, szczególnie w przypadku dużych samochodów. Kolejnym minusem jest drogi serwis samochodu z instalacją LPG, który wymaga specjalistycznej wiedzy.

Jeśli chodzi o awarie, to w tych silnikach czasami występują problemy z cewkami zapłonowymi oraz w starszych modelach z pompą paliwa. Należy jednak zaznaczyć, że są to stosunkowo rzadkie przypadki, a wadliwe podzespoły można łatwo wymienić. Ogólnie rzecz biorąc, silniki benzynowe 1.8 Duratec i 2.0 Duratec są solidnymi jednostkami, które sprawdzą się zarówno w mieście, jak i na trasie.

Silnik benzynowy Ford 1.6 16V EcoBoost to jednostka napędowa charakteryzująca się wysoką mocą oraz niskim poziomem spalania. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki oraz bezpośredniego wtrysku paliwa silnik ten jest w stanie wygenerować moc od 150 do 182 KM. Jest to również jednostka ekologiczna, ponieważ spełnia normę emisji spalin Euro5.

Jednakże, silnik ten ma swoje minusy. W przeszłości występowały problemy z układem chłodzenia, co mogło prowadzić do przegrzania silnika. Producent wprowadził akcję serwisową w ASO, aby rozwiązać ten problem.

Awarie, jakie mogą wystąpić, to między innymi awaria pompy paliwa, której objawami są problemy z rozruchem i utrata mocy. Ponadto, z czasem może dojść do zatarcia się wirnika w turbosprężarce oraz cięgna w klapach zaworu upustowego.

Zalecane jest również regularne wymienianie oleju oraz rozrządu. Producent zaleca wymianę rozrządu po 240 tysiącach kilometrów lub 10 latach, ale zaleca się, aby wymiana ta odbyła się już po 140 tysiącach kilometrów lub 5 latach.

Silniki benzynowe Mitsubishi

Silnik benzynowy Mitsubishi 1.6 16V MIVEC o mocy 117KM debiutował w roku 2010 i występował w modelach takich jak Mitsubishi Lancer, ASX oraz Citroen C4 Aircross. Jedną z najważniejszych cech tego silnika jest zastosowanie systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC, co pozwala na lepszą kontrolę nad przepływem spalin i lepszą wydajność silnika. Silnik wyposażony jest w rozrząd na łańcuchu, co pozwala na zwiększenie trwałości oraz zmniejszenie kosztów serwisu.

Silnik Mitsubishi 1.6 16V MIVEC charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa oraz jest bardzo niezawodny. Właściciele samochodów z tym silnikiem zwykle chwalą go za małą awaryjność oraz niskie koszty utrzymania. Dodatkowo silnik ten dobrze współpracuje z instalacją LPG, co pozwala na jeszcze niższe koszty użytkowania.

Jednym z wad tego silnika jest słaba dynamika oraz elastyczność. Silnik nie zapewnia szybkich przyspieszeń. Ponadto, przy większych prędkościach autostradowych silnik może być głośny, co wpływa na komfort jazdy.


Silnik benzynowy Mitsubishi 2.0 16V MIVEC o mocy 147KM to jednostka, która charakteryzuje się zastosowaniem systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC oraz rozrządu na łańcuchu. Silnik ten doskonale sprawdza się w codziennej jeździe. Należy uważać przy montażu instalacji LPG.

Jednostka ta oferuje zadowalające osiągi, jednak aby osiągnąć lepszą dynamikę, musimy kręcić silnik na wysokie obroty. W codziennej jeździe spalanie pozostaje na zadowalającym poziomie.

W 2011 roku silnik przeszedł modyfikacje. Oznaczenie silnika to 4J11 zwiększono moc do 150KM. Wprowadzono nowszej generacji system MIVEC dołożono system StartStop oraz EGR. Samochód z tym silnikiem będzie jeszcze mniej spalał benzyny i mniej truł środowisko

Silniki benzynowe grupy PSA

Silnik PSA 1.6 16V DOHC o mocy 109-110KM jest stosowany w wielu modelach samochodów grupy PSA, takich jak Citroen C2, C3, C4, Xsara Picasso, Peugeot 1007, 206 i 207. Jest to prosty silnik z wielopunktowym wtryskiem paliwa, który zapewnia wystarczającą moc do spokojnej jazdy w mieście, a także pozwala na bezproblemową jazdę na autostradzie.

Rozrząd w tym silniku działa na pasku, a zalecany olej to 5W40, który wymaga 3,2 litra. Wymiana oleju powinna odbywać się co roku lub co 10 tysięcy kilometrów. Silnik ten ma niskie zużycie paliwa i dobrze współpracuje z instalacją LPG.

Wady tego silnika to awarie cewki zapłonowej, przepustnicy oraz wycieki oleju. Jednakże, ogólnie rzecz biorąc, jest to bezproblemowy i trwały silnik, który w razie potrzeby można łatwo serwisować, a części do niego są łatwo dostępne na rynku.

Silnik PSA 2.0 16V , stosowany w Citroen C4 i Peugeot 307, to silnik benzynowy, który zdobył uznanie użytkowników dzięki dobrej dynamice i trwałej konstrukcji. Niestety, silnik ten ma swoje wady. Użytkownicy zgłaszają problemy z sondą lambda oraz falowanie obrotów. Ponadto, silnik ten ma dość duże zużycie oleju. Silnik ten dobrze współpracuje z instalacją LPG, co z pewnością jest korzystne dla tych, którzy chcą zmniejszyć koszty eksploatacji.

Silniki benzynowe Suzuki

Silnik Suzuki serii M 1.3 16V VVT, 1.5 VVT i 1.6 16V VVT są polecane. Najsłabszy silnik generuje 82KM najmocniejszy 136KM. Silniki są proste w budowie nieskomplikowane, mało palą. Można zamontować instalacje LPG do silników 1.3 i 1.5. W silniku o pojemności 1.6 mogą być problemy z gniazdami zaworowymi.

Silnik Suzuki 1.2 16V DualJet to jednostka napędowa, która zadebiutowała w 2015 roku. Montowany jest w samochodach takich jak Ignis III, Swift VI czy Baleno II, a jego konstrukcja składa się z wielu innowacyjnych rozwiązań.

Silnik charakteryzuje się niskim zużyciem paliwa. W silniku zastosowano również podwójny układ zmiennych faz rozrządu Dual VVT, który pozwala na zoptymalizowanie momentu obrotowego i mocy silnika w zależności od warunków jazdy. Zastosowano też zawór EGR.

Silnik 1.0 12V BoosterJet ma 111KM a 1.4 16V BoosterJet ma 140KM. Zastosowano w tych silnikach turbospreżarkę. Silnik ma hydrauliczną regulacje zaworów. O montaż instalacji LPG lepiej zapytać w profesjonalnych punktach, które montują instalacje gazowe.


Scroll to Top