Najlepsze silniki benzynowe powyżej dwóch litrów

Silniki benzynowe Nissan

Silnik Nissan/Renault 3.5 V6 VQ35DE i VQ35HR V4Y

Silnik 3.5 V6 VQ35DE i VQ35HR V4Y to popularny silnik stosowany w wielu modelach samochodów Renault i Nissana. Silnik ten stosowany był w Murano gen II, 350Z, Altima, Infiniti FX i QX60, Renault Laguna gen III, Vel Satis, Espace IV.

Jest to silnik wytrzymały i trwały, ale wymaga odpowiedniego serwisu. Jeśli planujemy kupić samochód z tym silnikiem, należy upewnić się, że był on odpowiednio serwisowany. Silnik ten ma rozrząd na łańcuchu, co oznacza, że nie wymaga częstej wymiany. Ważne jest jednak, aby regularnie sprawdzać stan oleju i wymieniać go co roku lub co 10 tysięcy kilometrów.

Należy pamiętać, że instalacja LPG nie jest zalecana dla tego silnika, ponieważ może grozić wypaleniem zaworów. Silnik ten ma również dość duże spalanie w mieście, wynoszące od 15 do 20 litrów paliwa na 100 kilometrów. Warto zatem stosować dobrej jakości części zamienne i regularnie serwisować samochód.

Samochód z tym silnikiem ma dużo mocy i jest elastyczny, co przekłada się na piękny dźwięk silnika. Należy jednak pamiętać, że niektóre elementy, takie jak przepustnica, przepływomierz czy sonda lambda, mogą ulec awarii. W sumie silnik 3.5 V6 VQ35DE i VQ35HR V4Y to dobry wybór dla miłośników sportowej jazdy, którzy szukają silnika o dużym zapasie mocy, ale muszą pamiętać o jego specyficznych wymaganiach i regularnym serwisie.

Silnik Nissan 4.0 V6 VQ40DE

Silnik Nissan 4.0 V6 VQ40DE to jednostka, która została wprowadzona do produkcji w 2005 roku i jest montowana w modelu Nissan Pathfinder. Silnik ten wyróżnia się nowszą, bezstopniową regulacją zmiennych faz rozrządu oraz lżejszymi wałkami rozrządu w porównaniu z poprzednią wersją. Tłoki silnika są pokryte warstwą molibdenu, co wpływa na wytrzymałość i trwałość jednostki.

Dodatkowo montaż instalacji LPG nie powoduje problemów. Samochody wyposażone w ten silnik są dynamiczne i charakteryzują się dobrym przyśpieszeniem. Niestety, minus stanowi duże spalanie, ale można zainstalować instalację LPG, aby obniżyć koszty paliwa. Warto również zauważyć, że rozrząd w tym silniku działa na łańcuchu, co zwiększa trwałość układu napędowego.

Silniki benzynowe Volvo

Silnik Volvo 2.4i R5 20V 170KM B5244S4

Silnik Volvo 2.4i R5 20V CVVT 170KM B5244S4 jest wolnossącym silnikiem, który został opracowany we współpracy z firmą Porsche. Konstrukcja ta została wykorzystana w modelach samochodów Volvo, takich jak C30, S40gen II, V50 oraz C70 gen II. Silnik ten cechuje się niską awaryjnością, dobrą dynamiką oraz kulturą pracy. Jest to również silnik, który dobrze współpracuje z instalacjami LPG, co pozwala na obniżenie kosztów eksploatacji pojazdu.

Należy jednak pamiętać, że mimo niskiej awaryjności, mogą wystąpić pewne problemy, takie jak awarie cewki zapłonowej, przepustnicy czy przepływomierza. Dlatego też, jeśli zależy nam na bezproblemowej eksploatacji pojazdu, należy regularnie serwisować silnik oraz kontrolować stan jego podzespołów.

Silnik Volvo 2.4 R5 20V CVVT 140KM B5244S5

Volvo ma w swojej ofercie kilka udanych jednostek napędowych powyżej 2l. pojemności. Jednym z nich jest silnik wolnossący 2.4 R5 20V CVVT 140KM B5244S5, montowany m.in. w Volvo S40 gen. II, Volvo V50, Volvo C70 gen. II. Choć jest on mniej mocny od innych jednostek, jego awaryjność jest niska, a części zamiennych łatwo dostępne.

2.5 R5 20V VVT Turbo

Kolejną jednostką jest silnik Volvo 2.5 R5 20V VVT Turbo B5254T2, wraz z jego odmianami B5254T7, B5254T10 i B5254T12, o mocy 210KM. Montowany był w Volvo S60 gen. I, V70, S80, XC70, XC90. Silnik ten dobrze współpracuje z instalacją gazową, ale może mieć problemy z przepustnicą oraz przepływomierzem. Pomimo tych awaryjności, silnik ten wyróżnia się dobrą mocą i osiągami.

Silniki benzynowe Mercedes

Mercedes-Benz serii M112

Mercedes-Benz serii M112 to rodzina bezawaryjnych silników V6, które produkowane były w latach 1997-2008. Silniki te, o pojemności od 2.4 do 3.7 litrów, montowane były w różnych modelach Mercedesa, takich jak CLC, Klasa C, Klasa E, Klasa S, SLR, SLK, CLK. Moc generowana przez te silniki waha się od 170 do 245 KM, co zapewnia im bardzo dobrą dynamikę i osiągi.

Samochody z tym silnikiem, będące już dość leciwe, wymagają jednak prawidłowego serwisowania, aby uniknąć ewentualnych problemów. Mimo to, trwała konstrukcja i niska awaryjność są wciąż ogromnym plusem tych silników. Minusem może być drogi serwis oraz duże spalanie, ale możliwość montażu instalacji LPG pozwala na obniżenie kosztów paliwa.

Mercedes 5.0 V8

Mercedes 5.0 V8 to mocny i trwały silnik, który zbudowano prostym wtryskiem wielopunktowym oraz układem zmiennych faz rozrządu i rozrządem na łańcuchu. Moc, którą generuje ten silnik, wynosi od 320 do 326KM, a był produkowany od 1989 do 1999 roku i montowany w modelach 200W, E klasy, S klasy oraz SLR.

Samochody z tym silnikiem charakteryzują się dobrą dynamiką i osiągami, a także niską awaryjnością i dobrą kulturą pracy. Minusem jest jednak duże spalanie oraz kosztowny serwis. Mimo że silnik jest już dość wiekowy, to wciąż może stanowić dobry wybór, pod warunkiem, że został dobrze serwisowany.

Silniki benzynowe BMW

Silnik BMW 4.4 V8 M62B44

Silnik BMW 4.4 V8 M62B44, montowano w Serii 7, 5 oraz Range Rover III. Silnik ten charakteryzuje się bardzo trwałą konstrukcją i rozrządem opartym na łańcuchu. Jednak, koszty wymiany rozrządu oraz serwisowania są wysokie. Awarii ulegają ślizgi i napinacze, a najczęstsze usterki to awarie przepływomierza, sondy, sprzęgła i katalizatora. Spalanie silnika jest wysokie, a koszty utrzymania i serwisu nie należą do tanich. Mimo to, użytkownicy chwalą go za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi i trwałość.

Silnik BMW 2.2 R6 M54B22

Silnik BMW 2.2 R6 M54B22 o mocy 170KM to rzędowy sześciocylindrowy silnik, który znajdował zastosowanie w samochodach BMW Serii 3, Serii Z3 oraz Z4. Silnik cechuje się bardzo trwałą konstrukcją oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Jest również bardzo niezawodny, a przy regularnym serwisowaniu jego awaryjność jest na bardzo niskim poziomie.

Niestety, wadą tego silnika są koszty serwisu oraz wysokie spalanie, a także ubytki oleju. Niemniej jednak, użytkownicy chwalą ten silnik za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i elastyczność.

Silnik BMW 2.5 R6 M54B25

Silnik BMW 2.5 R6 M54B25 o mocy 192KM miał zastosowanie w samochodach BMW Serii 3, Serii 5, Z4 oraz X3. Rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu. Co do usterkowości silników tej rodziny są na bardzo niskim poziomie.

Do minusów trzeba zaliczyć spalanie które jest na wysokim poziomie a koszty utrzymania i serwisu nie należą do niskich. Poza tym silnik w opinii użytkowników jest chwalony za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.

Silnik BMW 2.5 R6 M54B25

Silnik BMW 2.5 R6 M54B25 o mocy 192KM to rzędowy sześciocylindrowy silnik, który znajdował zastosowanie w samochodach BMW Serii 3, Serii 5, Z4 oraz X3. Silnik charakteryzuje się bardzo trwałą konstrukcją z rozrządem opartym na łańcuchu. Usterkowość silników tej rodziny jest na bardzo niskim poziomie, co można uznać za zerową przy regularnym serwisowaniu.

Silnik jest chwalony za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność. Jednakże należy zwrócić uwagę na wady tego silnika, takie jak wysokie koszty serwisu, spalanie oleju oraz duże spalanie benzyny, które należy uwzględnić w kosztach utrzymania.

Silnik BMW 3.0 R6 M54B30

Silnik BMW 3.0 R6 M54B30 to silnik o mocy 231KM, który był stosowany w samochodach BMW Serii 3, Serii 5, Serii 7, Z3, Z4 oraz BMW X3, X5. To sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji, z rozrządem opartym na łańcuchu, który cechuje się bardzo niską awaryjnością. Wysoka kultura pracy, świetna dynamika oraz trwałość i niezawodność są tym, za co użytkownicy chwalą ten silnik.

Silnik ten ma niestety wysokie spalanie benzyny, doświadcza się również ubytków oleju oraz koszty serwisowania są wysokie. Wymaga on wymiany oleju co roku lub co 15 tys. km, a jego pojemność to 6,5 L. Silnik BMW 3.0 R6 M54B30 dobrze współpracuje z instalacją LPG.

Silniki benzynowe Honda

Silnik Honda 2.4 i-VTEC

Silnik Honda 2.4 i-VTEC o mocy 190KM 201KM, który montowany jest w modelach Accord 7 190KM oraz Accord 8 201KM, oparty jest na rozrządzie łańcuchowym oraz systemie zmiennych faz rozrządu. To sprawdzona i bardzo dobra jednostka praktycznie bezawaryjna, o ile regularnie zmienia się olej co 15 tysięcy kilometrów wraz z filtrem oleju.

Silnik ten charakteryzuje się sportowym charakterem i uwielbia wysokie obroty. Jest dynamiczny, zrywny, ale niestety paliwożerny. Dla osób szukających jednostki mocnej i dynamicznej, jest to idealna propozycja. Silnik dobrze współpracuje z instalacją LPG.

Niestety, silnik ten ma kilka wad, takich jak wysokie spalanie paliwa oraz ceny serwisu. Dodatkowo, konieczne jest regulowanie luzów zaworowych co 40 tysięcy kilometrów. Można również napotkać problem z ubytkami oleju oraz dostępnością części zamiennych. Mimo to, silnik Hondy 2.4 i-VTEC oferuje trwałą i bezawaryjną jednostkę o dobrych osiągach i dynamice.

Silniki benzynowe Ford

Ford 2.3 16V Duratec-HE

Ford 2.3 16V Duratec-HE o mocy 160KM, który był montowany w samochodach takich jak Ford S-Max mk1, Mondeo mk4 i Galaxy mk3. Jest to udana konstrukcja, mało awaryjna i charakteryzuje się dobrą dynamiką i kulturą pracy. Silnik posiada wielopunktowy wtrysk paliwa z rozrządem opartym na łańcuchu.

Koszty serwisu nie są duże, a interwał zmiany oleju i filtrów wynosi maksymalnie 15.000km. Do zalet tego silnika zaliczają się: trwałość, dobra kultura pracy, bardzo dobra dynamika i niska awaryjność, natomiast do wad należy zwrócić uwagę na klapy w kolektorze dolotowym, drobne usterki elektroniki oraz nie równą pracę silnika.

Silnik Volvo/Ford 2.5 R5 20V Turbo

Silnik Volvo/Ford 2.5 R5 20V Turbo o mocy od 220 do 350KM, montowany w wielu modelach Volvo i Forda, charakteryzuje się systemem zmiennej fazy rozrządu oraz turbosprężarką. Wymaga on stosunkowo drogiego serwisu, a także części zamiennych.

Jednak przy odpowiednim serwisowaniu jest to trwała i wydajna jednostka, która dobrze współpracuje z instalacją LPG. Niestety, ma on także wady, takie jak duże spalanie, kosztowną wymianę rozrządu oraz zabrudzenia przepustnicy.

Ford 5.0 V8

Ford 5.0 V8 32V Ti-VCT 450-460KM, który został wprowadzony na rynek w 2018 roku. Silnik ten wykonany jest z aluminium i wyposażony w system podwójnych zmiennych faz rozrządu Ti-VCT oraz najnowszej generacji wtrysk bezpośredni. Nowa wersja silnika jest bardziej dynamiczna i posiada dużo wyższą kulturę pracy w porównaniu do poprzedniej wersji z wtryskiem wielopunktowym.

Ilość oleju silnikowego wynosi 7,6 litra, a typ oleju to Motorcraft 5W20, wymiana po 15 000 km. Wady silnika to wysokie koszty obsługi i wysoki poziom spalania. Natomiast jego zaletami są trwała konstrukcja, niska awaryjność, świetna dynamika oraz przyspieszenie i wysoka kultura pracy.

Silniki benzynowe Mazdy

Mazda 2.5 16V SkyActiv-G

Silnik Mazda 2.5 16V SkyActiv-G o mocy 192-194KM stosowany jest w modelach Mazda 6 oraz CX-5. Ten zaawansowany technologicznie silnik wykorzystuje wiele systemów obniżających spalanie, takich jak HCCI, sprężenie 14.0:1, układ bezstopniowej zmienny faz rozrządu S-VT oraz i-ELOOP (układ hamowania odzyskowego). Dzięki temu silnik jest bardzo dynamiczny, a jego moc jest odczuwalna. Silnik jest również bardzo trwały, wymaga tylko odpowiedniego serwisowania, a jego rozrząd działa na łańcuchu.

Wymiana oleju silnikowego wynosi 4,5 litra, a jego typ to SAE 0W20 lub 5W30, wymiana co 20 000 km. Instalacja LPG wymaga dodatkowego dotrysku benzyny. Wśród zalet silnika znajdują się bardzo dobre osiągi, wysoka kultura pracy oraz przyzwoity poziom spalania na trasie. Wady to wysokie koszty serwisu oraz fakt, że samochody marki Mazda są często kradzione.

Silniki benzynowe Hyundai/Kia

Hyundai/Kia 2.4 16V MPI

Hyundai/Kia 2.4 16V MPI G4KC/KE o mocy od 162 do 175KM. Ten silnik był stosowany m.in. w modelach Hyundai Santa Fe gen II, Kia Sorento gen II oraz Sonata gen V. Jest to konstrukcja 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Silnik wyposażony jest w rozrząd oparty na łańcuchu oraz układ zmiennych faz rozrządu CVVT.

Moc 175KM w tym silniku sprawdza się dobrze, jest wystarczająca do płynnej jazdy i może pochwalić się niezłą dynamiką. Silnik jest bardzo trwały i charakteryzuje się niską awaryjnością. Niestety, jego wadą jest wysoki poziom spalania, ale dobrym rozwiązaniem jest montaż instalacji LPG. W sumie jednostkę 2.4 można śmiało polecić, ze względu na jej trwałość, niską awaryjność oraz niezłe osiągi. Minusem jest jednak wysoki koszt serwisu oraz awarie sondy lambda.

Hyundai/Kia 3.3 V6 24V T-GDI

Silnik Hyundai/Kia 3.3 V6 24V T-GDI o mocy 366KM zadebiutował w 2017 roku i montowany jest w Kia Stinger. Silnik ten posiada wtrysk bezpośredni oraz dwie turbosprężarki. Charakteryzuje się on wysoką kulturą pracy, bardzo dobrą dynamiką i świetnymi osiągami.

Rozrząd oparty jest na łańcuchu, a wymiana oleju silnikowego powinna odbywać się co 15 000 km przy użyciu oleju o specyfikacji 5W30. Jedną z zalet tego silnika jest również turbodoładowanie, co zwiększa elastyczność. Niestety, jednocześnie silnik ten cechuje się wysokimi kosztami serwisu oraz spalaniem.

Silniki benzynowe Toyota/Lexus

Toyota 3.0 R6 24V

Toyota 3.0 R6 24V VVT-i od 213KM do 222KM 2JZ-GE. Silnik debiutował w 1997 roku i był montowany do roku 2007 w Lexusach. Chociaż silnik charakteryzuje się trwałą budową i rzadkimi awariami, przy większych przebiegach mogą wystąpić problemy z utratą oleju i uszkodzeniami czujników elektronicznych.

Silnik charakteryzuje się dynamiką oraz bardzo dobrą kulturą pracy, a także doskonale współpracuje z instalacją LPG. Należy pamiętać, że wymiana oleju powinna odbywać się co 10 000 km, a rozrząd należy wymienić po przebiegu 100 000 km.

Toyota 4.3 V8 3UZ-FE

Toyota oferowała silnik 3UZ-FE o pojemności 4.3 litra, z 8 cylindrami i 32 zaworami, w sprzedaży w latach 2000-2013 w Lexusach, takich jak GS II, LS III i SC II. Silnik był wyposażony w system zmiennej geometrii ACIS oraz zmiennymi fazami rozrządu VVT-i. Rozrząd był napędzany przez pasek, a jego wymiana zalecana jest co 90 000 km. Olej zalecany to 5W30/5W40, zalecana wymiana co 15 tys. km.

Silnik wymagał okresowych regulacji luzów zaworowych i dobrze współpracował z instalacją LPG. Główne zalety tego silnika to bardzo trwała konstrukcja, bardzo dobra dynamika oraz wysoka kultura pracy.

Toyota 3.5 V6 2GR-FKS

W 2015 roku Toyota wprowadziła do produkcji silnik 3.5 V6 24V VVT-iW o oznaczeniu 2GR-FKS, który był montowany w modelu Lexus RX czwartej generacji. Silnik ten charakteryzuje się zaawansowaną technologią, w tym podwójnym wtryskiem paliwa D4-S, systemem zmiennych faz rozrządu Dual VVT-iW oraz cyklem pracy Atkinsona. Silnik zapewnia bardzo dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy oraz świetne osiągi.

Wadą tego silnika są drobne awarie osprzętu, które niestety nie należą do tanich w naprawie. Najczęściej spotykane usterki to problemy z cewkami zapłonowymi, wycieki oleju od strony obudowy rozrządu oraz awarie pompy wysokiego ciśnienia. Mimo to, silnik jest bardzo trwały i przy odpowiednim serwisowaniu może bez większych problemów pokonywać duże przebiegi.

Toyota 5.0 2UR-GSE

Silnik 2UR-GSE o pojemności 5.0 litra, wyposażony w 32 zawory, system Dual VVT-iE oraz połączone układy wtrysku bezpośredniego D4-S oraz rozproszonego MPI, debiutował na rynku w 2007 roku. Montowany był on w Lexusach GS gen. IV, RC F oraz LC500. Cała konstrukcja została wykonana z aluminium, a specjalna głowica Yamaha posiada tytanowe zawory.

Silnik ten cieszy się opinią bardzo trwałej jednostki, jednakże pojawiają się drobne usterki osprzętu, takie jak awarie hydraulicznego napinacza łańcucha rozrządu oraz wycieki oleju. Niemniej jednak, jednostka ta może pochwalić się świetnymi osiągami, wysoką kulturą pracy oraz bardzo dobrą dynamiką.

Scroll to Top